AktualnościO nasKoła i BractwaImprezyI Światowy Zjazd ŚlązakówPublikacjeVideoGalerieLinki
Strona główna
Zaproszenie na imprezy Koła Tuwim PDF Drukuj Email
niedziela, 30 grudnia 2012 20:50

Imprezy Koła Tuwim w Siemianowicach

Informuję, że w dniu 12.01.2013 r. godzina 10.30 w Siemianowicach ulica Orzeszkowej 12 w Parku Tradycji będzie organizowana debata. Temat debaty: "Co nas łączy co nas dzieli - debata o śląskiej tożsamości?. Udział potwierdzili: prof. Franciszek Marek, redaktorzy Piotr Semka i Michał Smolorz, historyk i pisarz Marek Szołtysek oraz przewodniczący RAŚ Jerzy Gorzelik.

Więcej…

Plan imprez na czerwiec PDF Drukuj Email
czwartek, 17 czerwca 2010 08:49

07.06. - poniedziałek-  g. 17.00-    spotkanie  organizacyjne

13.06 -  niedziela -    g. 7.55 -    Rudy  Raciborskie

19.06  -- sobota  -     g.7.55 -   wyjazdowa  biesiada urodzinowa -  Jaworze

20.06 -   niedziela-    g.10.00 -  Bazylika  Piekarska  - msza św.w intencji ZG

23.06 -  środa     -      g. 5.10 - pawilony handlowe - osiedle Tuwima - tygodniowy wyjazd szlakiem 3 stolic:
                                                   Wiedeń, Bratysława, Budapeszt

zapraszam-  informacje: 32 2288528

prezes koła  Tuwim

Andrzej  Karusta,

Kwiecień w Kole Tuwim PDF Drukuj Email
poniedziałek, 24 maja 2010 13:11

Wspomnienia  kwietniowych spotkań

Pierwsze nasze spotkanie w kwietniu miało miejsce po okresie świątecznym w piątek 9.04.10. Było to nasze spotkanie organizacyjne, na którym omawialiśmy szczegóły naszych najbliższych imprez, ale i tych dalszych szczególnie związanych z wyjazdami zagranicznymi.
Przecież już pod koniec czerwca wyjeżdżamy na tydzień szlakiem 3 stolic: Wiednia, Bratysławy i Budapesztu.Natomiast w sierpniu udajemy się na parę dni w góry Stołowe z jedniodniowym wypadem do Pragi. Tymczasem my trzy dni po naszym spotkaniu urządzamy" jajeczko
wielkanocne" przy bardzo bogatych zastawionych stołach. Szykujemy się do naszej wielkiej imprezy :II Godów Siemianowickich. Niestety jak  grom z jasnego nieba spada na nas wiadomość o żałobie narodowej i imprezę musimy odwołać, przekładając ją na koniec maja.
W sobotę 24.04 wyjeżdżamy do Szczyrku, po drodze godzinny postój w Bielsku, jedni spacerują po Starówce, inni po centrum miasta.
Przyjeżdżamy do Szczyrku i zatrzymujemy się przed Centralnym Ośrodkiem Sportu, oglądamy obiekty, gdzie wielu naszym sportowców wykuwało formę do imprez o światowym zasięgu. Spacerujemy po Szczyrku, a następnie udajemy się do Sanktuarium na Górce. To pochodzący z 1894 roku kościół Matki Boskiej Królowej Polski znajdujący się na południowym stoku Magurki, na tzw .Górce. W pobliżu świątyni znajduje się przepięknie wykonana Grota Matki Boskiej, źródełko, a także kaplica Objawienia. Z okolic kościoła roztacza się wspaniały widok na Skrzyczne i najbliższe okolice. Rzadkość w tym roku, mamy wspaniałą pogodę , słońce grzeje więc parę osób  próbowało się nawet opalać. Schodzimy trochę niżej i udajemy się do luksusowego hotelu "Orle Gniazdo", gdzie konsumujemy wcześniej zamówiony obiad. Niektórzy wypijają jeszcze piwko, krótki spacerek i około godziny 19.00 wracamy do Siemianowic.

Andrzej  Karusta

Marzec w Kole Tuwim PDF Drukuj Email
czwartek, 06 maja 2010 12:43

Wspomnienia  marcowych  imprez

W pierwszy poniedziałek miesiąca spotkaliśmy się na comiesięcznym zebraniu organizacyjnym, na którym to omawialiśmy nasze planowane w najbliższych miesiącach imprezy.Za tydzień czyli w poniedziałek 8.03.10 nasza impreza z okazji "Dnia Kobiet". Oczywiście jest kawa, ciastka, muzyka są życzenia i oczywiście szampańskie humory.
Za parę dni nasza tradycyjna uroczystość biesiadno - urodzinowa przy szampanie, kawie i słodkościach. Muzyczną oprawę zapewnia nam jak zwykle niezawodny Piotr  Fieroch.
Miesiąc kończymy wizytą w gliwickim teatrze muzycznym na świetnej operetce Emmericha Kalmana, "Hrabina Marica".
To już ostatnia nasza wizyta w teatrze podczas naszych półrocznych eskapad kulturalnych. Zaczęliśmy od październikowej wizyty w "Jamie Michalika" na słynnym przedstawieniu kabaretowym "Zielony Balonik". Było z nami na tym kabarecie ponad 100 mieszkańców Siemianowic, były jeszcze musicale, operetki, wizyta na przedstawieniu teatralnym w Krakowie, kulig na Jurze, zabawa ostatkowa i comiesięczne biesiady urodzinowe. Ale wracając do "Hrabiny Maricy"to jedna najsłyniejszych
operetek świata. Takie teksty jak: "Ach, jedź doVarasdin", "Kochanie moje","Graj, cyganie" -to przecież skarbnica operetkowych przebojów.Od tego miesiąca my przenosimy nasz imprezy już zdecydowanie w plener.

prezes koła Tuwim

Andrzej  Karusta

Styczeń w Kole Tuwim PDF Drukuj Email
wtorek, 23 lutego 2010 12:10

Relacja  ze  styczniowych  imprez

Już 2.01.10 udaliśmy się do bazyliki panewnickiej na mszę w intencji Związku Górnośląskiego koncelebrowaną przez  proboszcza miejscowej parafii - Franciszka Ruskę oraz kapelana Związku księdza Pawła Buchtę. Msza była połączona z wieczorem kolęd, oprawę muzyczną zapewniła orkiestra kopalni "Halemba". Pobyt zaczęliśmy od oglądania szopki, to jedna z największych w Europie budowanych wewnątrz świątyni. Zajmuje cały
ołtarz główny aż po sklepienie i oba ołtarze boczne, jest wysoka na 18 metrów i na 32 metry szeroka. Scenę narodzenia Jezusa przedstawiona jest jak zwykle w ołtarzu głównym, figurę Jezusa przywieziono w 1981 roku z Betlejem. Do budowy całej szopki wykorzystuje się ponad 120 figur drewnianych, gipsowych i z masy żywicznej, najstarsze z nich liczą sobie już 130 lat. Oprócz szopki można zobaczyć ruchomy żłóbek oraz żywą szopkę w klasztornym
ogrodzie, której główną atrakcją są zwierzęta - kucyk, owce, kozy i osiołek.

Dwa dni później czyli w poniedziałek 4.01 odbyło się nasze robocze spotkanie, na którym to omawialiśmy nasze organizacyjne sprawy.

W sobotę 16.01 wybralismy się do Krakowa do teatru im. Słowackiego na głośne przedstawienie "Tango Piazzolla". Najpierw zjedliśmy obiadokolację w jednej z gruzińskich restauracji sieci "Chaczapuri". Sam gmach teatru robi wrażenie, pomyśleć, że budynek liczy sobie już blisko 120 lat. Samo przedstawienie znakomicie oddaje klimat argentyńskiej knajpki- jednego z miejsc, do którego ludzie przychodzą latami tylko po to, by ze sobą zatańczyć. Najpiękniejsze szlagiery Piazzolli gra na żywo świetny zespół "Tango Bridge", a w głównej roli gościnnie występuje znana piosenkarka Katarzyna Jamróz.

W poniedziałek 18.01  - nasza comiesięczna biesiada urodzinowa, urodziny obchodzi 7 członków naszego koła. Jak zwykle jest szampan, kawa i ciastka, muzyka to już niemalże etatowy nasz muzyk Piotr Fieroch.

Kończymy miesiąc mocnym akcentem, mianowicie szóstym kuligiem w naszej pięioletniej działalności. Udaliśmy się w malowniczą scenerię Jury Krakowsko - Częstochowskiej, temperatura  - 14 stopni, ale jadąc przez las nie odczuwa się specjalnie tego zimna. Po zejściu z sań pijemy gorącego grzańca i jemy zamówiony obiad. Po obiedzie zaczyna grać miejscowy zespół muzyczny i oddajemy się ponad 3 godzinnym szleństwom na parkiecie. Na zakończenie imprezy jeszcze ognisko, jemy kiełbaskę i niestety czas wracać do Siemianowic.